Niezwykła kolaboracja marki Vans z producentem opon Michellin zaskakuje i… wzbudza podziw!
Czasami może się wydawać, że marka Vans nie ma już zbyt wiele do zaoferowania, oraz że ciężko będzie jej wyjść poza terytorium deskorolek i sneakersów dla skaterów. Tymczasem najświeższa, daleko idąca współpraca Vansa zaowocowała nieoczekiwanym, a zarazem idealnie dopracowanym projektem promującym bezpieczeństwo wśród nastolatków.
We współpracy z Michelin, Vans stworzył limitowaną edycję sneakersów Sk8-Hi i Old Skool. Niestety nie znajdziemy ich w sklepie. Zostaną one rozdane w konkursie Street Tread organizowanym przez markę produkującą słynne opony.
Jak wyglądają buty będące wynikiem tej niecodziennej kolaboracji?
Każda z par ma niebiesko-białą szachownicę na cholewce, ozdobioną miniaturowymi buźkami dobre nam znanego ludzika Michelin. Oprócz tego te buty sportowe wyróżniają się licznymi, żółtymi akcentami. Do wszystkiego dochodzi klasyczna, gruba i biała podeszwa Vans, białe sznurowadła oraz retro przeszycia wykonane widoczną, białą nicią, która kontrastuje z niebieskim kolorem frontów i części piętowej butów.
Ideą utworzenia tych trampek jest uświadomienie ludzi (zwłaszcza młodzieży) i przypomnienie im często przeoczanych kwestii bezpieczeństwa dotyczących jazdy autem. Są wśród nich takie tematy, jak zużyty i niebezpieczny bieżnik opony czy nadmiernie napompowane lub też niedopompowane opony. Według danych dostarczanych przez Michelin, czterech na dziesięciu nastoletnich kierowców w USA prowadzi pojazdy używając opon, które można uznać za niebezpieczne. Co więcej, 2,2 miliona wypadków rocznie dotyczy nastolatków jadących w samochodach z niewłaściwymi oponami.
Może zatem wydawać się, że nastolatkowie nie troszczą się zbytnio o takie zagadnienia, jak głębokość bieżnika lub ciśnienie powietrza w oponie, ale kiedy porozmawia się z nimi nieco głębiej, to odkryjemy, że są oni bardzo świadomi znaczenia i wpływu tych wskaźników na bezpieczeństwo jazdy. „Właśnie dlatego warto nawiązać do tego tematu wykorzystując ich ulubione sneakersy”, powiedział w komunikacie prasowym Scott Clark, prezes i przewodniczący marki Michelin North America. Kiedy tylko marka Michelin to zauważyła, zwróciła się do jednego z najpopularniejszych i najbardziej znanych producentów obuwia w Stanach Zjednoczonych – Vansa właśnie – i zaprosilła go do współpracy, aby pomóc w ratowaniu zagrożonego życia nastolatków.
Co smutne, niestety tylko 100 par tenisówek Michelin x Vans zostanie udostępnionych we wspomnianym konkursie. Aby dać sobie szansę na wygraną, należy opublikować zdjęcie w mediach społecznościowych, które demonstruje właściwą konserwację opon oraz opisać je za pomocą hashtagu #StreetTreadContest. Komisja wybierze najciekawsze ujęcia i już jesienią prześle buty do zwycięzców. Niestety nie posiadamy informacji, czy polscy nastolatkowie również mają szansę na zwycięstwo…
