Niezwykłe, przyciągające wzrok sneakersy na razie nielicznie czekają w naszych rodzimych sklepach sportowych i tymi ze sneakersami. Co kryje się za marką Diadora, o której z pewnością już niedługo usłyszymy więcej?
Funkcjonalność przede wszystkim
Firma Diadora powstała w roku 1948 w laboratorium rzemieślniczym, z myślą o produkcji butów do górskich wspinaczek i wycieczek. Marka szybko uzyskała status najlepszego producenta butów do trekkingu i pracy na rynku. W latach 60-tych firma musiała nieco przesunąć swój profil działalności w stronę butów sportowych, których popularność stale rosła. Diadorze udało się wyróżniać na tle konkurencji wysoką jakością swoich butów, nowatorskimi cechami ich budowy oraz technologiami, które posiadały. Ich produkcja szybko wskoczyła na skalę przemysłową. Na początku lat 70-tych można było zauważyć ogromny skok popularności profesjonalnego uprawiania sportów. Diadora była jednym z pierwszych przedsiębiorstw, które świadomie opracowało swą strategię marketingową, w której najważniejszą rolę odgrywali mistrzowie i gwiazdy sportu. To właśnie oni mogli swoimi występami oraz wypowiedziami wskazać ludziom, które buty sportowe warto nosić oraz w jakim obuwiu sukces jest na wyciągnięciu ręki. Związani z marką mistrzowie tacy jak Bjorn Borg czy Roberto Bettega, stali się nie tylko legendami sportowymi, ale również wyznacznikami stylu. Pod koniec dekady sport był już zjawiskiem związanym z modą i ubraniami. Jego obecność była na tyle silne, że produkty msrki Diadora przeszły ze sfery konkurencji sportowych do życia codziennego i stały się elementem lifestyle’u. Diadora pomogła zatem nie tylko napisać historię sportową z tamtych lat, ale także ukształtowała smak i gust ówczesnych ludzi i pomogła wprowadzić nowy stylu życia na powszechny rynek.
Światowi sportowcy na start
W latach 80-tych Diadora mogła pochwalić się już tytułem niekwestionowanego, międzynarodowego protagonisty sportów. Wszystko dzięki ścisłej współpracy ze światowymi mistrzami. Fenomen związany z odzieżą sportową, jaki został wypromowany dzięki wielu dyscyplinom nie tracił na swej sile, a wręcz przeciwnie – wciąż rósł i się rozwijał. Przyczynili się do tego tacy sportowcy światowej sławy, jak Pat Cash, Andrea Zorzi czy Antonio Cabrini, oraz wielu innych. Sylwetki sportowców stały się nowym rodzajem sław, a ich styl wyznaczał niejednokrotnie zupełnie nowe trendy. W latach 90-tych powstało CRD, czyli Centrum Badań Diadora. W skład zespołu badawczego, który był całkowicie innowacyjny dla tamtych lat, wchodzili tacy eksperci, jak technicy od butów, eksperci z Politechniki w Mediolanie, a dokładniej członkowie tamtejszego Centrum Bioinżynierii, a także lekarze specjalizujący się w ortopedii. Świetna intuicja i wyczucie potrzeb konsumentów pozwoliły Diadorze spopularyzować i wykorzystać ich doświadczenia zbierane latami w dziedzinie sportu.
Międzynarodowa ekspansja
Firma zdecydowała się niejako na powrót do swych korzeni i zaczęła ponownie produkować buty przeznaczone do pracy fizycznej. Miało to miejsce 50 lat ponad od momentu założenia całej firmy. Cel i misja firmy narodziła się na nowo. Rok 2000 oraz najbliższe lata po nim następujące stały dla marki pod znakiem międzynarodowej ekspansji oraz owocnej współpracy z partnerami z całego świata. Te lata to jednak także całkowicie nowe wpływy oraz całkowicie nieznana dotąd wizja luksusowych ubrań sportowych. Miały miejsce wówczas narodziny linii „The Heritage”, które zostały zaprojektowane z myślą o rewolucji w ubiorze sportowym. Był to także pierwszy eksperyment związany zarówno ze sportem, jak i modą jednocześnie. W 2009 roku członek rodziny Moretti Polegato, udziałowiec marki Geox podpisał porozumienie w sprawie wsparcia marki Diadora. Jego celem było rozwinięcie firmy i jej produkcji do skali międzynarodowej. Enrico Moretti Polegato został nowym dyrektorem firmy Diadora. W 2010 roku nowa ścieżka, po której zaczęła kroczyć marka była już zdefiniowana. Firma skupiła się na swoich fabrykach, dzięki pracy których odniosła swój wieloletni sukces na wielu płaszczyznach – stylu i sportu. To właśnie one były podstawą rozrostu przedsiębiorstwa. Diadora z pewnością może dziś zostać nazwana matką połączenia się tych dwóch światów.