Niezależnie od tego, która sportowa marka obuwnicza jest Twoją ulubioną, trudno zaprzeczyć, że w przeciągu ostatnich dwóch lat to Adidas zdołał znacznie się wspiąć na sneakersowy szczyt. Po restrukturyzacji produkcji obuwia, owocnej współpracy z muzykiem Kanye Westem oraz rozwinięciu gałęzi ubrań i butów z kolekcji Originals, marka Adidas przeżywa swój największy sukces, niewidziany od lat 90.
Niespodziewany wzrost
Biorąc pod uwagę oba względy płynące z produkcji sneakersów – dokładność produkcji i jakość produktów, oraz elementy odzieży, które stają się kultowe i przechodzą do kultury popularnej, Adidas Originals bez wątpienia dominuje światowy rynek odzieży sportowej i staje się pod tym kątem coraz bardziej znaczącą marką. Oczywiście firma Nike nadal pozostaje liderem i tkwi na przedzie stawki, choćby pod najprostszym do zmierzenia względem – ilością zarobionych pieniędzy, jednak to Adidas powoli przejmuje sneakerheadów na swoją stronę, zarówno w U.S.A., jak i na całym świecie. Marka przestała popełniać swoje stare błędy, blokujące jej sukces. Nowy marketing Adidasa jest niezwykle świeży, nowoczesny, dopasowany do swych odbiorców i wyjątkowy. To wszystko dzięki dobrym butom i obfite prezentowanie ich w sferze social media! Pod tym względem Adidas stał się niezaprzeczalnym przodownikiem, zostawiając w tyle konkurencyjne dla siebie firmy. Adidasowi udało się dopasować się do rynku konsumentów, którzy stali się zmęczeni i nieufni wobec tradycyjnych technik marketingowych. Profil Adidas Originals na portalu Instagram było najbardziej lubianym kontem powiązanym ze sneakersami w 2015 roku i jest takim do dziś (i to nie jest przypadek!).
Powód sukcesu?
Ponad dwa lata temu firma Adidas odnowiła swoją kolaborację ze Stan Smithem i zmiany w strategii, które wówczas dokonała w zakresie promowania linii Adidas Originals dały pierwsze oznaki, że jest to właściwa droga do podążania. Starannie wyważona kampania rozbiła przekonanie, że buty Stan Smith to wyłącznie buty do tenisa i sprawiła, że ich znaczenie wzrosło wśród globalnych subkultur, mody ulicznej oraz wysokiej. To pozwoliło marce Adidas otworzyć swoją kolekcję dla szerszej publiczności po raz pierwszy. Firma dała ponadto swoim fanom na Twitterze szansę na wykonanie własnej podobizny Stana Smitha w przygotowanej, charakterystycznej zielono-białej grafice, znanej z języka modelu Stan Smith. To sprawiło, że konsumenci poczuli się tak, jakby byli częścią historii i częścią kampanii. Adidas Originals zdecydowało się następnie na rozpoczęcie wielu ciekawych współprac ze znanymi osobistościami, co obrodziło w serię fenomenalnych kolekcji, jak na przykład przy kolaboracji z muzykiem Pharrellem Williamsem. To znacznie odmłodziło sylwetkę marki i skupiło wokół niej całe rzesze szanujących doby styl sneakermaniaków aż do dzisiejszego dnia!